28 maja 2012

Przyszedł czas na kotlety schabowe wg mojej Mamy

Moja mama co niedziele robi kotlety schabowe. Ma utrudnione zadanie, ponieważ mój tato i moja babcia jedzą schabowe ze schabu. Ja i moja córka schabowe z piersi z kurczaka. Najlepsze są prosto z patelni :)

Składniki:

  • podwójna pierś z kurczaka
  • 6 plastrów schabu wysokości 1 cm
  • jogurt naturalny 'bałkański"
  • 3 Wiejskie jajka
  • bułka tarta gruboziarnista
  • mąka
  • pieprz, sól
  • olej do smażenia

Przygotowanie:

  1. Proponuje schab i piersi dzień wcześniej pokroić w plastry i ubić na bardzo cienkie plastry, każdy z osobna posolić i popieprzyć wg uznania. Wstawić na noc do lodówki, żeby przeszły przyprawami. 
  2. Następnego dnia przygotować trzy głębokie talerze. Do pierwszego wsypać bułkę tartą, do drugiego mąkę, do ostatniego wbić trzy jajka, dodać 2 łyżki jogurtu naturalnego. Nie przyprawiamy jajek, ponieważ mięso mamy już przyprawione.
  3. W pierwszej kolejności plastry mięsa obtaczamy w mące, potem maczamy w jajkach, następnie wkładamy do bułki tartej.
  4. Na patelni rozgrzewamy olej do smażenia. Gdy jest dostatecznie rozgrzany układamy na patelni kotlety. Smażymy z każdej strony do zbrązowienia, unikając przypaleń.
  5. Kotlety zalecam spożywać prosto z patelni. Z ziemniakami pieczonymi albo frytkami... dla leniwych dobre będą z chlebem..


Smacznego! Bon Apetit!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Polecany post

Błyskawiczne Muszelki z Warzywami

Ten przepis,  to coś w sam raz dla zapracowanych miłośników dobrej kuchni...  Makaron, warzywa i sos pomidorowy,  tyle bowiem wystarc...